Tuntud reklaamitrikid

Kui sa soovid, et reklaamid ei manipuleeriks sinuga, oleks hea, kui oleksid teadlik reklaamide toimimisest. Kui sa mõistad, kuidas reklaami tehakse, saad ise jälgida, mis mõju reklaamid sulle avaldavad.

Ainult hea, mitte halb

Reklaam näitab toodet ainult positiivsest aspektist, mitte kunagi negatiivsest. Kui supermarketid alandavad mingite toodete hindu, reklaamivad nad seda nii, et kõik oleksid toimuvaga kursis. Aga natukese aja pärast tõstavad nad taas hindu, kuid sellega seoses hoiavad nad oma suud kinni. Kui mingi sinuni jõudev info on üdini positiivne, on see arvatavasti liiga ühekülgne info. Pole lihtsalt olemas sellist asja, millel oleks vaid head omadused. Proovi, kas sa leiad kusagilt reklaamialast infot, mis annaks tootest mitmekülgsema pildi või proovi ise välja mõelda selle toote võimalikud negatiivsed aspektid. Pea meeles, et kui miski tundub liiga hea, et olla tõsi, siis tõenäoliselt nii ongi.

Positiivne hinne

Paljud reklaamid ütlevad sulle, et toode on suurepärane, super, mega, väga hea jne. Või on tegemist tootega, mida on kerge, mugav ja käepärane kasutada. Firmad maksavad reklaamikirjutajatele, et need kasutaksid selliseid sõnu. Sellisel kvalifikatsioonil on vähe pistmist sellega, kuidas sina ise seda toodet hindad. Miks mitte siis ignoreerida neid kiitvaid sõnu?

Esitlus on parem kui toode ise

Peale selle, et reklaamid näitavad ainult positiivset, nad ka esitlevad toodet paremana, kui ta tegelikult on. Näiteks reklaamil olev pitsa näeb palju isuäratavam välja kui päris pitsa. Toitude reklaamfotod pole tavaliselt üldse mitte väga realistlikud. Et toit fotol hea välja näeks, kasutatkse plastikust juurvilju, pannakse mingit ekstra hästi välja nägevat toitu garneeringuks ja presenteerikakse väga kaunilt ning kunstipäraselt. Fotograafide töö on panna tooted fotol hästi mõjuma. Nad manipuleerivad valgusega, paluvad modellil naeratada ja valivad parima nurga. Seega kuigi fotol tunduvad tooted oleksid justkui päris, pole nad seda teps mitte.

Võluv isik

Et sõnum jõuaks kohale, kasutavad reklaamid sarmikaid inimesi, sest nemad mõjuvad rohkem usaldusväärsemana. Enamjaolt esinevad reklaamides ilusad noored mehed või naised. Muidugi on need lavastatud olukorrad- neile makstakse sõnumi edastamise eest, mitte nad ise ei usu reklaamitud tootesse.

Tuntud inimene

Tuntud inimene räägib reklaamis, kui hea tootega on tegemist. Reklaamifirmad maksavad kuulsustele, et viimased nende reklaamides osaleksid. Kuulsused ei osale spontaanselt neis, vaid neil palutakse seda teha ja makstakse selle eest.  Nad ei pruugi ise isegi kasutada neid tooteid (kuigi nad võivad seda väita).

Logoga kingitused

Kõik saadud kingitused, millel on firma logo peal, on disainitud ikkagi selleks, et muuta sind selle firma suhtes lojaalsemaks. Tänu sellele meenele tuletab see firma nii sulle kui su kõrvalolevatele inimestele end palju kordi meelde. On tore saada kinke, aga see kink on selleks, et mõjutada sind.

Identifitseerimine

Reklaamid ja kingitused kuvavad  teatud elustiili, mis on seotud selle toote või brändiga. Kui sa identifitseerid end selle elustiili osana, tekitad sa endale võimaluse seda toodet tahta omada. Pigem proovi vaadata, kas see toode sobib sulle, mitte ära proovi teatud elustiilis püsida.

Rõhudes sinu ebakindlusele

Paljudes oma elu aspektides võid sa end tunda ebakindlalt. Sügaval sisimas võid mõelda, et sa pole midagi väärt, pole piisavalt ilus jne. Paljud tooted ei tegele tihti sellise ebakindluse vähendamisega, vaid pakuvad mingit ajutist ebapiisavat lahendust.

Võida!

Osta midagi ja „võida“ kingitus! Kui tõenäoline on, et sa päriselt ka „võidad“ mingi kingi? Üks kümnest? Üks sajast? Üks tuhandest? Või isegi veel vähem? Üldiselt on võimalused üsna väikesed- arvatavasti sa ei „võida“ midagi. Seega, milleks vaevuda osta selleks, et „võita“?

Eira mõju

Kõige paremini aitab reklaami mõjust pääseda reklaami vältimine. Muidugi on reklaamid kõikjal meie ümber, nii et see nõuanne ei tööta täielikult, kuid paljude meedialiikide juures on see võimalik.

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga