Kontaktläätsede reklaam tõstab teadlikkust ja toob inimesed optometristi juurde

Arstid kaaluvad kontaktläätsede ja nendega kaasnevate toodete otse tarbijale suunatud reklaamimise otstarbekust ning seda, kuidas see mõjutab nende suhteid patsiendiga.

San Diego optometrist Brian Chou ütleb: „kui 30-sekundit kestev telereklaam püüab panna patsienti uskuma, et reklaamitootja teab, millised kontaktläätsed sobivad ostjale paremini, kui aastatepikkuse meditsiinilise kogemusega arst, siis ei ole asjad päris õiged. Otsereklaam küll suurendab patsientide hulka, aga tekitab neis ka tunde, et arst kulutab liiga palju aega otsustamaks, millised kontaktläätsed patsiendile sobivad“.

Tegelikult on otse patsiendile suunatud ravimite ja meditsiiniseadmete rekaamid lubatud ainult Ameerika Ühendriikides ja Uus-Meremaal. Konktaktläätsesid on Ameerikas reklaamitud küll juba aastaid, aga murrang toimus selles 2005. aastal, kui pehmete kontaktläätsede reklaami eest SuperBowl´i vaheajal – mis on tuntud ka, kui parim ja ka kalleim reklaamivõimalus – maksti ca 2,4 miljonit dollarit.

 

Otsese tarbijareklaami plussid

Informeerib patsienti

„Otsereklaam aitab kontaktläätsedel esiplaanile tulla ning toob optometristi vastuvõtule need patsendid, kes ei ole oma olemasolevate kontaktläätsedega rahul.“, ütleb Nashville Vanderbilt’i Silmainstituudi optometrist Jeffrey Sonsino. „Reklaamides on alati sees klausel, et pöörduge oma silmaarsti poole ja seda inimesed rõõmuga ka teevad.“

Samuti suurendab otsereklaam ka avalikkuse teadlikkust uute kontaktläätsede osas –  multifokaalsed-, ühekordsed- ja silikoon-hüdrogeel kontaktläätsed. Tänapäeva patsient omab tänu reklaamidele juba enne arsti juurde tulekut oluliselt rohkem informatsiooni ning see lihtsustab ka arsti ja patsiendi vahelist vestlust – puudub vajadus selgitamiseks algusest peale, mis need läätsed üldse on ja saab kohe minna edasi sobivate väljavalimise juurde.

 

Reklaam toob patsiendi arsti juurde

Reklaam julgustab arsti poole pöörduma ka kartlikke patsiente, tänu millele avastatakse mõnedel patsientidel ka veel diagnoosimata silmaprobleemid, mis omakorda võimaldab alustada õigeaegset ravi.

Powellis Ohios praktiseeriv silmaarst Jason Miller leiab, et tihti tuleb patsient tema juurde nõudes ühte kindlat kontaktläätsede marki, mida ta on reklaamis näinud. Kui ta aga juba arstitooli on jõudnud, siis saab ta selgitada, et need see konkreetne mark ehk ei pruugi talle sobida, aga saab proovida teisi variante.