Kui küsida kahekümnelt firmajuhilt, mis on turundus, siis arvatavasti kuuled kakskümmend erinevat vastust. See on tegelikult sellepärast, et paljud turundajad ei mõista ise ka reklaami olemust. Kogu karjääri ajal näevad nad vaid oma kitsast ala ega ei mõista suurt pilti.
Modernse turunduse isa Peter Drucker räägib: „Kuna äri ülesandeks on tekitada palju kliente, siis ettevõttel on kaks põhilist eesmärki: turundus ja innovatsioon. Turundus on eriline, ainulaadne üks ettevõtte põhifunktsioonidest.” Mis siis turundus ikkagi on? Legendaarne Silicon Valley riskikapitalist Bill Davidow ütleb: „Turundus peab kujundama tervikliku toote ja tõstma selle kaitstud turgudel olulisele kohale.” Tegelikult ei õppinud Davidow seda koolis, tema haridus on elektri alal. Ka Steve Jobs jättis kooli pooleli.
Kuidas siis kuulsad turundjad omal alal osavaks said? Turundusega tegeledes. Idufirmad on ideaalne koht õppida turundust, sest neil ongi 2 ülesannet- luua innovaatlisi tooteid ja leida kliendid – ja see ongi peaaegu kõik.
Turundus on nagu seks: kõik arvavad, et nad on selles osavad.
Turunduse alal on kõige rohkem poosetajaid, arvatavasti sellepärast, et nõudlust on palju, aga pakkumine on nõrk. Kuna turunduse ülesandeks on enesekindluse väljendamine, siis seda teevad nad ka igapäevaselt.
Bränd loeb… jätkuvalt.
Paljud arvasid, et e-kaubanduse tulekuga kaob brändi olulisus. Seda ei juhtunud absoluutselt, vaid pigem toimus vastupidine efekt. Coca-Cola ei võida maitseteste, Microsoftil pole parim operatsioonisüsteem. Bränd võidab. Suured brändid nagu Apple, Google, Coca-Cola, IBM ja Mircosoft pole kunagi olnud tugevamad kui nüüd.
Turundus on inimeste mõistmine.
Tuleb kindlaks teha, mida kliendid vajavad, mõnikord juba enne, kui nad seda ise teavad. Kui sa oled selles osas tugev, proovi lihtsalt usaldada oma sisetunnet. Kuigi võib tekkida kiusatus kujutada turge kui kahtlasi olevusi, siis pead mõistma, et iga ostu taga on tavaline inimene.
Turundajad ei leiuta ratast.
Mõned inimesed on head leiutajad. Nad pakuvad välja ideid, millele keegi mõelnudki pole. Head turundajad suudavad aga muuta need leiutised asjadeks, mida inimesed kasutada saavad. Turundjad kasutavad vanu ideid uuel moel.
Turundus on liiga oluline, et jätta see turundusosakonnale.
Turunduses kohtuvad erinevad firma osad- tootearendus, tootmine, finantsid, müük. Iga juhtivtöötaja on kaudselt selle osakonnaga seotud ja peaks teadma, mis turundusosakonnas toimub.
Kui sina võidad, siis keegi kaotab.
Vastupidiselt üldisele arvamusele, mis ütleb, et äris on võitmine kõige olulisem, on gal tehingul ostja ja müüja. Kui seda teha õigesti, siis võidavad mõlemad pooled. Kõik teised müüjad, kes tehingust ilma jäid, kaotasid. Turgudel on julm konkurents.
Pole vaja suurt raha, et luua suurt möllu.
Kui kasutada õigeid kommunikatsioonivahendeid, häid turundajaid, siis suudad tekitada viraalse nõudluse ka täiesti tundmatu toote ja firma järele. Ja seda on võimalik teha ka väikse raha eest. Steve Jobs oli meister hoidma saladusi ja jagama ainult niipalju infot, kui tema tahtis. Tegelikult on häid turundajaid väga vähe. Kellele usaldad sina oma ettevõtte turunduse?