Värvipsühholoogia reklaamis ja turunduses

Kas sa mõtled ikka läbi, mis värvi kasutada, kui lood oma ettevõttele logo, visiitkaardid, brošüürid, reklaamid, kodulehe? Ükskõik, kas sa seda teed või mitte, fakt on see, et  värvid suhtlevad tihedalt meie alateadvusega ja saadavad positiivse või negatiivse emotsiooni esimese 90 sekundiga. Internetis on sul aega muljet avaldada kuni 30 sekundit, et jätta kõige tähtsam- esmamulje. Kas sa ikka kasutad efektiivselt värve, et klientidele muljet avaldada, et veenda neid sinu toodet või teenust endale hankima?

MUST

Väljendab autoriteeti, jõudu, julgust, tõsidust ning on väljapaistev ja klassikaline. Äri vaatenurgast on see ideaalne viis tekitada dramaatikat ja on hea taustavärv. Ei sobi taustavärviks Internetis, sest on silmadele raske lugeda. Ideaalne tekstivärv heleda tausta puhul. Must näitab ka alistumist ning seostatakse kurjaga.

SININE

Väljendab turvalisust, autoriteeti, ustavust ja väärikust. Äriplaanis näitab see turvalist kohta ja rahalist turvatunnet. See on kõige populaarsem ja tugevuselt teine värv. Sinine võib olla ka külm ja depressiivne. Inimesed on produktiivsemad, töötades sinises ruumis.

PRUUN

Väljendab rikkust, viisakust, abivalmidust ja efektiivsust. Äriplaanis näitab see värv, et tegemist on vähem oluliste asjadega. Turvaline ja kindel pruun on maa värv ja looduslik. Helepruun viitab ehtsusele, kuid samas tumepruun on hea puidu- ja nahktoodete reklaamiks.

HALL

Väljendab autoriteeti, praktilisust, tõsidust ja loovust. Näitab eelkõige ettevõtte konservatiivsust ja pikki traditsioone.

ROHELINE

Väljendab tervist, viljakust, vabadust, värskust, ravi, vaikust ja kadedust. Firmadele on see võimalus väljendada staatust ja rikkust. Silmale kõige lihtsamalt jälgitav värv. Omab rahustavat ja värskendavat toimet. Kasutatakse tihti toitlustusettevõtetes, kuna tekitab isu, sest rohelist esineb looduses palju.

ORANZ

Väljendab naudingut, erutust, rõõmu, vastupidavust, jõudu ja ambitsioone. Reklaamides on väga hea värv rõhutamaks tekstis sõnu. Oranž on efektiivne tabelites ja graafikutes.

ROOSA

Väljendab naiselikkust, hellust, süütust. Peab olema väga ettevaatlik, sest väljendab otseselt naiselikku poolt.

LILLA

Väljendab spirituaalsust, kuninglikkust, luksust, rikkust, elutarkust,  kuid ka kurblikkust. Ettevõtluses võiks kasutada kindlasti eksklusiivsema kauba puhul. See värv mõjub hästi tugeva kunstilembusega inimeste puhul. Samas võib olla ka naiselik ja romantiline. Samas kuna värvi leiab harva loodusest, võib mõjuda kunstlikuna. Populaarsuselt on lilla värv naiste hulgas teisel kohal, meeste hulgas samas aga täiesti ebapopulaarne.

PUNANE

Väljendab põnevust, jõudu, seksi, indu, vitaalsust, agressiivsust ja mõjub tähelepanu tõmbavalt. Kuigi äriplaanis on peamiselt võlgadega seotud, siis hea julguse näitamiseks ja rõhutamiseks saab kasutada. Emotsionaalselt on punane kõige tugevam värv. Kasutatakse tihti restoranides, kuna tekitab isu.

VALGE

väljendab peenust, puhtust, pühendumust, moodsust ja ausust. Firmade jaoks tihti pigem steriilne kui värskendav. Valge on parim Interneti taustavärv. Ka arstid kannavad valget, et vihjata steriilsusele- seegi on omal moel reklaam.

KOLLANE

Väljendab soojust, päikesevalgust, rõõmu, õnne-  samas ka kadedust, pettust, argpükslikkust. Kollane on hea rõhutav värv, mis sobib eriti just intelligentsemale kliendile. Rõhutab tähelepanu, selleks kasutatakse ka vahel ametlikes dokumentides. Kiirendab ainevahetust. Kuna on silmale raskesti mõjuv, siis peab väga ettevaatlikult kasutama.